Consiliul de administrație
Consiliul de administrație al CNAM are următoarele atribuții:
- trasarea direcțiilor principale de activitate ale Companiei și supravegherea respectării echității sociale în realizarea asigurării obligatorii de asistență medicală;
- examinarea rapoartelor trimestriale privind încadrarea în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală a persoanelor fizice, a prestatorilor de servicii medicale și farmaceutice, precum și a rezultatelor evaluării și monitorizării prestatorilor de servicii medicale și farmaceutice contractați de către Companie;
- aprobarea prezentării Ministerului Sănătății în modul stabilit a proiectului legii anuale cu privire la fondurile asigurării obligatorii de asistență medicală;
- luarea deciziilor privind angajarea de la bugetele/acordarea bugetelor gestionate prin Contul Unic Trezorerial, pe bază contractuală, împrumuturi pentru acoperirea decalajelor temporare de casă ale fondurilor asigurării obligatorii de asistență medicală cu scadență în același an bugetar;
- aprobarea regulamentelor de asigurări și reasigurări, cu determinarea mărimii primelor, modului de formare și distribuire a fondurilor respective în conformitate cu legislația în vigoare pe toate tipurile de asigurări, care au atribuție la medicină și sănătate (cu excepția asigurării obligatorii de asistență medicală);
- aprobarea programelor, regulamentelor și instrucțiunilor necesare vizând competențele Companiei în ceea ce privește realizarea asigurării obligatorii de asistență medicală;
- aprobarea proiectului devizului de venituri și cheltuieli al fondurilor asigurării obligatorii de asistență medicală pentru anul respectiv, precum și a modificărilor la deviz;
- aprobarea raportului anual privind executarea (utilizarea) fondurilor asigurării obligatorii de asistență medicală;
- autorizarea casării mijloacelor fixe ale Companiei;
- informarea opiniei publice despre activitatea Companiei;
- prezentarea spre aprobare în Guvern a propunerilor cu privire la structura teritorială (ramurală) a Companiei, sistarea activității Companiei, formarea comisiei de lichidare și aprobarea balanței de lichidare.