Campanie de informare cu genericul „Aceeaşi substanţă activă! De ce achitaţi mai mult?”
Campanie de informare cu genericul „Aceeaşi substanţă activă! De ce achitaţi mai mult?”
Compania Naţională de Asigurări în Medicină a desfăşurat, în perioada 18 noiembrie 2016—31 martie 2017, în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii şi Agenţia Medicamentului şi Dispozitivelor Medicale, campania de informare cu genericul „Aceeaşi substanţă activă! De ce achitaţi mai mult?”. Acţiunea a avut drept scop informarea cetăţenilor despre faptul că în farmacie pot solicita toată gama de medicamente cu aceeaşi substanţă activă, din care să aleagă preparatul la preţ convenabil.
În cadrul campaniei au avut loc întruniri informative cu lucrătorii medicali, care au fost îndemnaţi să informeze pacienţii despre faptul că substanţa activă, care tratează maladia, este aceeaşi, atât în medicamentele originale, cât şi în cele generice. Diferite pot fi forma, culoarea, denumirea, adaosurile de coloranţi, aromatizanţi şi alte substanţe auxiliare, care nu au efect terapeutic. Farmaciştii au fost instruiţi să propună beneficiarilor medicamentele cu aceeaşi substanţă activă şi să le explice că acestea au acelaşi efect, indiferent de formă, culoare, denumire, preţ.
Totodată, la posturile TV şi radio au fost difuzate spoturi video şi audio în limbile română şi rusă. Acestea au fost rulate şi pe ecranele amplasate în instituţiile medico-sanitare publice. De asemenea, au fost distribuite pliante menite să informeze cetăţenii despre diferenţa dintre medicamentele originale şi cele generice.
Pliantul şi spoturile video elaborate în cadrul campaniei pot fi accesate mai jos.
Aceeaşi substanţă activă! De ce achitaţi mai mult?
Одно и то же действующее вещество! Зачем платить больше?